Повратак у Њујорк

Увидевши да је, услед недостатка средстава, сваки даљи труд у вези са Светском радио-станицом узалудан, Тесла се вратио истраживањима из области машинске технике. Уследио је тежак и неизвестан период за Теслу, у коме му је пољуљан углед, јер је био без новца, док су повериоци тражили отплате рачуна. Основао је компанију Tesla Machine Company и склопио уговоре за производњу електричних осцилатора за тарапеутске сврхе, компресоре на бази механичких осцилатора и друге. Око 1908. године, остварује своје идеје о новом механичком принципу за погон турбомашина и пумпи.
Тесла се деловима машина бавио и раније, али се након обуствљања Ворденклиф пројекта, поново вратио открићима из области машинства. Нова машина, на којој је дуго радио, била је турбина без лопатица, касније названа Теслина турбина, која је вишестепена турбина класичне конструкције и могла се користити и као пумпа и као турбина. Након годину дана Тесла склапа уговор о оснивању компаније Tesla Propulsion Company, где је израђено неколико првих прототипова Теслине турбомашине. Прво су израђене пумпе, затим компресор и дуваљка, турбопумпа и на крају водена, парна и гасна турбина. Тесла је тражио некога ко би пристао да га финансира, и склапа уговор са предузећем Алис Чалмерс из Милвокија. С њима је брзо прекинуо рад јер нису хтели да праве турбину како је он замислио и имао је тешкоће да нађе нову компанију која би финансирала његов рад. Нека од својих откића која је применио на пумпе искористио је у конструисању инструмената за мерење брзине, за чију израду склопио уговор са Валтам Воч компанијом из Масачусетса. У периоду од 1916. до 1922. године радио је на мерним обртомерима и инструментима за мерење брзине протока флуида, брзине брода и фреквенције.
 
Током трајања Првог светског рата, Тесла је писао чланак са прогнозама трајања рата. Пред сам крај рата срушена му је кула на Лонг Ајленду. Новинари су писали да је за рушење торња одговорна америчка влада, због наводног коришћења исте од стране немачких шпијуна са слање сигнала својим подморницама. Међутим, антена је, вероватно, срушена да би се продајом гвоздене конструкције исплатио заостали Теслин дуг.
 
Надолазећа економска криза у Америци оставила је трага на свим пољима и Тесла напушта рад у машинству. Није имао канцеларије ни лабараторије али је наставио са радом у области телегеодинамике, бавио се простирањем механичких таласа кроз земљу и зрацима смрти. За ове своје радове покушао је да заинтересује велике компаније или владе неких земаља. Последња два патента која је добио била су из области ваздухопловства и односила су се на авион са вертикалним полетањем и на примену његове турбине за погон летилице. 
Повратак на врх стране