Povratak u Njujork

Uvidevši da je, uledz nedostatka sredstava, svaki dalji trud u vezi sa Svetskom radio-stanicom uzaludan, Tesla se vratio istraživanjima iz oblasti mašinske tehnike. Usledio je težak i neizvestan period za Teslu, u kome mu je poljuljan ugled, jer je bio bez novca, dok su poverioci tražili otplate računa. Osnovao je kompaniju Tesla Machine Company i sklopio ugovore za proizvodnju električnih oscilatora za tarapeutske svrhe, kompresore na bazi mehaničkih oscilatora i druge. Oko 1908. godine, ostvaruje svoje ideje o novom mehaničkom principu za pogon turbomašina i pumpi.
Tesla se delovima mašina bavio i ranije, ali se nakon obustvljanja Vordenklif projekta, ponovo vratio otkrićima iz oblasti mašinstva. Nova mašina, na kojoj je dugo radio, bila je turbina bez lopatica, kasnije nazvana Teslina turbina, koja je višestepena turbina klasične konstrukcije i mogla se koristiti i kao pumpa i kao turbina. Nakon godinu dana Tesla sklapa ugovor o osnivanju kompanije Tesla Propulsion Company, gde je izrađeno nekoliko prvih prototipova Tesline turbomašine. Prvo su izrađene pumpe, zatim kompresor i duvaljka, turbopumpa i na kraju vodena, parna i gasna turbina. Tesla je tražio nekoga ko bi pristao da ga finansira, i sklapa ugovor sa preduzećem Alis Čalmers iz Milvokija. S njima je brzo prekinuo rad jer nisu hteli da prave turbinu kako je on zamislio i imao je teškoće da nađe novu kompaniju koja bi finansirala njegov rad. Neka od svojih otkića koja je primenio na pumpe iskoristio je u konstruisanju instrumenata za merenje brzine, za čiju izradu sklopio ugovor sa Valtam Voč kompanijom iz Masačusetsa. U periodu od 1916. do 1922. godine radio je na mernim obrtomerima i instrumentima za merenje brzine protoka fluida, brzine broda i frekvencije.
 
Tokom trajanja Prvog svetskog rata, Tesla je pisao članak sa prognozama trajanja rata. Pred sam kraj rata srušena mu je kula na Long Ajlendu. Novinari su pisali da je za rušenje tornja odgovorna američka vlada, zbog navodnog korišćenja iste od strane nemačkih špijuna sa slanje signala svojim podmornicama. Međutim, antena je, verovatno, srušena da bi se prodajom gvozdene konstrukcije isplatio zaostali Teslin dug.
 
Nadolazeća ekonomska kriza u Americi ostavila je traga na svim poljima i Tesla napušta rad u mašinstvu. Nije imao kancelarije ni labaratorije ali je nastavio sa radom u oblasti telegeodinamike, bavio se prostiranjem mehaničkih talasa kroz zemlju i zracima smrti. Za ove svoje radove pokušao je da zainteresuje velike kompanije ili vlade nekih zemalja. Poslednja dva patenta koja je dobio bila su iz oblasti vazduhoplovstva i odnosila su se na avion sa vertikalnim poletanjem i na primenu njegove turbine za pogon letilice. 
Povratak na vrh strane